SEO a pozycjonowanie

Wiele osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z prowadzeniem strony internetowej chce znaleźć się od razu na wysokiej pozycji w wyszukiwarce oraz przyciągnąć jak najwięcej klientów. Jest to możliwe do osiągnięcia, jeśli skupisz się na optymalizacji witryny pod kątem SEO oraz na jej pozycjonowaniu. 

Myślałeś, że są to synonimy? Czym jest SEO a pozycjonowanie? Sprawdź niżej, jaka jest pomiędzy nimi różnica!

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie witryn internetowych jest długim, czasochłonnym procesem, który polega głównie na wnikliwej analizie stron pod kątem różnych czynników. Głównym celem pozycjonowania jest podjęcie odpowiednich działań wpływających na poprawę widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Przez to, że strony internetowe ulegają zmianom, proces ten polega na systematycznej, ciągłej analizie działań konkurencji oraz wdrażaniu nowych praktyk, zarówno wewnątrz swojego serwisu oraz jego struktury, jak i poza nim. 

Czym jest SEO?

SEO to proces optymalizacji witryny internetowej pod kątem wyszukiwarki. Jego najważniejszym celem jest pozyskanie organicznego ruchu dla konkretnych zapytań, które będą ściśle związane z Twoją branżą. Podejmując odpowiednie działania, witryna będzie miała duże szanse zająć wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu strona zyskuje większą popularność, zasięg oraz większe przychody ze sprzedaży produktów lub usług. Wszystkie te czynności wykonywane w ramach optymalizacji serwisu internetowego mają na celu pomóc robotom indeksującym przeszukiwanie, zbadanie i określenie dokładnej lokalizacji serwisu, a także spełnić oczekiwania użytkowników.

SEO jest czasochłonnym, złożonym procesem, który nieuchronnie wymaga inwestycji i kontaktu z doświadczonym zespołem ekspertów w tej dziedzinie, ponieważ ciężko samemu, bez jakiejkolwiek wiedzy, podjąć się tych działań. Pamiętaj, że właściwie zaplanowana i zrealizowana strategia z pewnością przyniesie zadowalające rezultaty w postaci wzrostu organicznego ruchu na stronie.

Czym SEO różni się od pozycjonowania?

Okazuje się, że pozycjonowanie witryny nie oznacza tych samych działań, co SEO. 

Działania SEO można określić jako optymalizację witryny, co jest tylko niewielkim elementem procesu pozycjonowania. SEO stanowi zatem jego podstawę.

SEO i pozycjonowanie to dwa różne działania, ale mocno ze sobą powiązane, gdzie SEO jest bezpośrednio odpowiedzialne za zmiany w serwisie, a pozycjonowanie odpowiada w głównej mierze za działania zewnętrzne.

Podsumowanie

Mimo że pozycjonowanie i SEO różnią się w swoich praktykach, mają ten sam cel. Można powiedzieć, że pozycjonowanie bez działań SEO nie ma sensu, jednak należy pamiętać, że nawet najlepsze strategie SEO nie będą długo wpływały pozytywnie na stronę, bez zastosowania jakiejkolwiek metody pozycjonowania.

Pomimo różnic pomiędzy działaniami SEO a pozycjonowaniem okazuje się, że doskonale się one uzupełniają.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here