Polecane wtyczki do Prestashopu

W ostatnich latach działalność branży e-commerce – między innymi wskutek rozwoju pandemii koronawirusa na świecie – znacząco się rozwinęła. Podstawą handlu internetowego są sklepy online. Dynamiczny rozwój technologii sprawił, że prowadzenie podmiotu e-commerce jest znacznie prostsze i oferuje wiele użytecznych funkcjonalności.

Jakie są popularne platformy do prowadzenia sklepu internetowego?

Obecnie istnieje wiele rozwiązań pozwalających na prowadzenie nowoczesnego sklepu internetowego. Należy do nich między innymi PrestaShop. Nie ma nic zaskakującego w fakcie, że system ten cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników z różnych krajów. PrestaShop to przede wszystkim gwarancja wysokiej wydajności oraz prostej, intuicyjnej obsługi.

Warto jednak pamiętać, że PrestaShop w standardowej wersji – choć użyteczny – nie pozwala na wykorzystanie całego potencjału tkwiącego w tym rozwiązaniu. Aby osiągnąć ten cel, warto rozbudować sklep o tzw. wtyczki.

Jakie wtyczki do PrestaShopu warto wybrać?

Niewątpliwym atutem PrestaShop jest – oprócz jego bezpłatnego charakteru wynikającego z licencji Open Software – duża różnorodność wtyczek oraz dodatkowych modułów. Wybór odpowiednich dodatków sprawia, że PrestaShop pozwala na coś więcej niż prowadzenie zwykłego sklepu internetowego. Platforma ta oferuje również prowadzenie zakrojonych na szeroką skalę działań marketingowych.

Na jakie wtyczki do PrestaShop warto się zdecydować? Nie ma jednoznacznej, uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ wszystko zależy od Twoich indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań. Jeśli prowadzisz sklep internetowy w oparciu o ten skrypt, to powinieneś wybrać między innymi następujące dodatkowe moduły PrestaShop:

  • moduł reCAPTCHA, czyli dodatek, który rozbudowuje Twój sklep o weryfikację obrazkową znaną Ci zapewne z popularnych stron internetowych. Choć klikanie w obrazki o określonej tematyce może wydawać Ci się żmudne oraz irytujące z perspektywy użytkownika, to w rzeczywistości takie rozwiązanie chroni Twoją stronę internetową przed niepożądaną aktywnością ze strony botów;
  • moduł Audit SEO – jest to rozwiązanie niezwykle przydatne pod kątem pozycjonowania strony internetowej. Dzięki temu dodatkowi będziesz mógł zoptymalizować treści w taki sposób, by strona sklepu pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwarek internetowych;
  • moduł Freshmail dla PrestaShop (emailing) – ten opracowany przez Freshmail.pl dodatek pozwala między innymi na stworzenie newslettera dla obecnych oraz potencjalnych klientów (możliwa jest szybka rozbudowa listy odbiorców na przykład o nowych klientów sklepu). To jeszcze nie jedyna funkcjonalność: dzięki modułowi możliwe jest również tworzenie różnych list mailingowych i wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do poszczególnych grup. Ponadto, dodatek ten pozwala na szybką analizę skuteczności prowadzonej kampanii mailingowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here